Bruksgodset och lite allt möjligt!





Nu kommer lite bilder från min keramikkurs som jag går på onsdagkvällar, 18-21. Vi är 7 stycken kursdeltagare och så är det Anna-Karin som är krukmakare och Peter som är hennes lärling. Jag njuuuuter av varje sekund som jag får vara där. Jag har faktiskt drejat och det var huuuur kul som helst, men otroligt svårt att "centrera" klumpen. I onsdags så fick Alva följa, det var ju ingen jympa och hon behövde lite mammatid. Jag tror att hon fick mer AnnaKarintid än mammatid....Alva är AnnaKarins största fan. AnnaKarin är otroligt bra med min blyga Alva, jag är väldigt tacksam för det. Då vi åker dit för att äta eller fika så säger Alva alltid: "Mamma, tror du att AK är där idag, vad tror du att hon kommer att kalla mig "skruttbutta" eller "sötlök". Alva blir så otroligt stolt då AK uppmärksammar henne.

Tyvärr är det bara 3 gånger kvar innan jul, varav en av gångerna ska vi träffas en lördag (den 7:e) och bränna vårt gods i Raku., åsså ska vi dricka vin o äta gott. Jag längtar.

Idag har Alva haft sin kompis Emilia här i 3 timmar, de har inte haft en enda kontrovers (hur stavas det???)...Sedan drog vi hela familjen på Olearys å käkade gott. Abbe satt still nästan hela tiden.



Höll på att glömma...innan vi gick på Olearys hamnade vi på Clas Ohlssons pga soundcheck med MetallicaTribute (tyckte inte att det var OK för barnens öron). Där köpte vi dessa fönsterlampor. Har kollat in dem en tid och varit tveksam. Men nu känns det helt rätt.



I morgon blir det Bjästabacken o skidbytardag samt ev. Nävertjäls Hantverksmarknad...Middag i Brösta.

Hejsan/Å.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du får lägga ut bilder på dina färdiga alster sedan...och lampan är jättefin:) jag har en likadan...

2009-10-31 @ 09:17:30
Postat av: Anonym

Hej, nu har jag varit här och hälsat på. Tack för titten/Siw

2009-11-01 @ 20:27:51
Postat av: Cecilia

Vad mysigt det ser ut... :)

Fick prova dreja på drejskiva under utbildningen. Det är väldigt svårt men när man får till det så är det sååå roligt!!!

2009-11-02 @ 20:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0