Tiden går för fort.

Jag hinner inte göra allt som jag vill, ofta blir det bara det jag måste jag hinner med. Men så är det väl med små barn, spec. de som matvägrar och inte sover...vi har ny tid för Albin på Barn på onsdag och med en ny doktor. Hoppas vi kan lösa detta. Mjölkfrikost har vi ialla fall börjat med...vi får se om det gör någon nytta.

I onsdags åt jag lunch med Anna, alltid lika trevligt o mysigt...synd bara att man bara har ca 45-60 minuter på sig innan man måste jäkta iväg till nästa...

Torsdagen började tidigt med luciafirande på dagis, det spöregnade och jag tog inte med mig kamera därför...Men så slutade allt med att de bytte till inomhus...Så utan bilder blev jag!! Men Alva var den sötaste så klart. Sedan var det bara till att kasta sig i bilen för att vaccinera Alva med den 2a o sista sprutan mot "den nya influensan", det gick bra...hon svimmade inte. Enda biverkan blev ont i armen...hon har fortfarande plåstret kvar, jag får inte röra det.

På fredag förmiddag tog jag barnen och vi åkte till min tidigare arbetskamrat och vän (herregud det är 10 år sedan) Anna Hallin i Moliden. Hon bor såååå fint, huset är smakfullt inrett och samtidigt väldigt hemtrevligt. Bra smak har hon Anna. Albin lyckades bara slå sönder EN tomte...jag trodde det skulle bli värre. Fasen, han var överallt-samtidigt! Men vi hann surra lite ändå, sedan bjöd hon på lunch o kaffe. Kameran glömde jag naturligtvis, men på hennes blogg finns en bild på oss:http://annahallin.blogg.se/

Alva som är så hundrädd lyckades bli allderles tokig i Annas hund Manolito, hur fin som helst.

Fredagen avslutades med storfrämmande av Anders och Gunilla samt deras hund Ghino...Glögg och fika o surr om allt mellan himmel o jord. Vi har inte hunnit träffas på evigheter och ändå kan man ha så mycket att tala om. Härligt!


Lördagen var det högtidligt värre...Bruksgodsets Julmarknad!!! Mamma jobbade den dan så vi tog med oss pappa. Tog inte så mycket bilder som jag ville, det var så mycket folk inne att det var svårt att stå still. Ute köpte vi massor av korv med bröd. Hon som står i shalen, den röda (hur stavas det???), med ryggen till är AnnaKarin.


Efter marknaden tog vi vårt pick o pack o drog till Billsta och Familjen Norberg, man kan tycka att det är VI som ska bjuda på mat o så efter det jobbiga de går igenom. Men icke! Bjudna på middag det blev vi istället! Ni får komma till oss nästa gång vi ses, lovar!!!
Vi fick en jättegod köttgryta o mandelpärern...sedan blev det kaffe o päronkonjak.



Sen blev det söndag och då tog min energi slut, mycket beroende på en viss ung herre som inte sover som han ska. Så eg. skulle Maria Ställ kommit hit idag på adventslunch men jag var tvungen att skjuta på den...orkade inte idag, var tvungen att få sova om Abbe somnade...

Men just det ja,,,vi bjöd ju mamma och pappa på middag på söndag eftermiddag oxå...så liiiite hinner man ju på en vecka!!!

Hurra!


Kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Du som tycker att jag hinner mycket...du är inte så dålig själv vill jag säga.

Tack för allt beröm då det gäller vårt hem, roligt att det är fler än vi som uppskattr vår smak....

Hoppas det blir bättre snart med Albins mat och sov"problem"...håller tummarna för er!!

Och det stavas sjal....tror jag...

2009-12-14 @ 21:28:39
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Perran

Det var tur att ni kom o hälsade på.

Nästa gång får ni bjuda på maten :O)

2009-12-15 @ 12:23:16
URL: http://billstabo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0